پیشخوان طلا فروشی,درب ورودی مغازه طلا فروشی,دکور طلا فروشی کلاسیک

دکور طلا فروشی در مرحله اول باید تمرکز در به نمایش گذاشتن جواهرات داشته باشد. زرق و برق و تجملی بودن در این جا بسیار مهم است و یک دکور عالی به فروش بیشتر کمک زیادی می کند.

مشتریان هنگام ورود به یک مغازه طلا فروشی، انتظار شکوه و ظرافت دارند. چنین فروشگاه هایی باید به گونه ای طراحی شوند که به طرز مطلوب مجموعه جواهرات را به نمایش بگذارند، به مشتریان این امکان را بدهد تا با سهولت موارد دلخواهشان را جستجو کنند و در عین حال امنیت حفظ شود.

در یک طلا فروشی هنگام طراحی دکوراسیون داخلی باید به اهداف تجاری، چشم انداز و هویت برند توجه کند. همه چیز در طراحی دکور مغازه تحت تأثیر ویژگی های منحصر به فرد مجموعه جواهرات و بازار هدف آن هستند.

نکات در طراحی دکور مغازه طلا فروشی

پیشخوان طلا فروشی,درب ورودی مغازه طلا فروشی,دکور طلا فروشی کلاسیک,

مغازه طلا فروشی باید همواره دارای دکوری با ضوابط خاص و منحصر به فرد باشد زیرا دکور در به نمایش گذاشتن قطعات طلا و بالا بردن میزان خرید تاثیر چشمگیری دارد. مخاطب اصلی مغازه خانم ها هستند که در توجه به نکات ریز زبانزدند. از این ضوابط می توان به نحوه طراحی کف، چیدمان ویترین ها، درب ورودی و ویترین آن، سیستم های امنیتی و جایگاه دوربین ها و گاوصندوق و … اشاره کرد.

برای سفارش طراحی دکور مغازه طلا فروشی چکار کنیم؟

  • از مغازه عکس و فیلم واضح بگیرید
  • ابعاد و اندازه ها را روی کاغذ بکشید
  • برای ما ارسال کنید

به دنبال طراحی دکوراسیون هستید؟

ما به شما کمک می کنیم به راحتی و با کمترین قیمت دکوراسیون خود را طراحی کنید. برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

تماس بگیرید!

نکته اول: طراحی کف و چیدمان

برای به حداکثر رساندن پتانسیل فروش، برای هر سانتی متر فضا برنامه ریزی کنید و چیدمان ویترین مغازه طلا فروشی را بهینه کنید. گزینه های طراحی کف شامل الگوهای مستقیم، مورب، هندسی و زاویه دار است. وجود جواهرات زیبا که شامل الماس، سنگ های قیمتی و فلزات گرانبها می شود در درجه اول به طراحی ویترین های شیشه ای محصور نیاز دارد.

طرح کف ممکن است برای طلا سازی ها با مقادیر خرده فروشی پایین متفاوت باشد – ممکن است از قفسه های دیواری باز استفاده شود تا مشتریان بتوانند کالا را مشاهده کنند.

دکوراسیون طلا فروشی,ضوابط طراحی طلافروشی,نکات طراحی طلافروشی,

نکته دوم : پیشخوان دکوراسیون طلا فروشی

برنامه ریزی برای فضاهای اداری و پیشخوان فروش و در صورتی که طلا فروشی در مقیاسی بزرگ تر طراحی می شود، محلی است که معاملات در آن جا به پایان رسیده و قرارداد ها امضا می شود و عموماً بایستی نزدیک ورودی مغازه واقع شده باشد. فضای اداری جایی است که وظایف مدیریتی، حسابداری و اداری انجام می شود.

همچنین محل ذخیره سازی موجودی طلا و گاو صندوق است. در داخل پیشخوان حتما قفسه هایی برای طلاهای کوچک تر، قرار دادن ترازو ها و ماشین حساب، سیستم های نظارتی و کامپویوترها، قسمتی برای قرار دادن صندلی و دفاتر و … در نظر بگیرید.

نمای بیرونی مغازه طلا فروشی,ویترین طلا فروشی,پیشخوان طلا فروشی,

پیشخوان دکوراسیون طلا فروشی از قسمت بیرونی باید همچنان که زیبا و مجلل باشد امنیت را حفظ کند به طوری که مشتری ها نتوانند هر زمان که بخواهند به پشت میز بروند. داشتن نظارت کامل بر این بخش بسیار حیاتی است.

گاوصندوق ها باید کاملا از چشم خریدار مخفی و در کنترل کامل فروشنده باشد. اتاق های پرو طلا باید تا حد امکان به صورت پرده ای و با نظارت کامل باشد. در های خروجی نیز می تواند با ریموت کنترل ها باز و بسته شده و از داخل شدن افراد غیر مرتبط جلوگیری شود.

نکته سوم : سیستم های امنیتی در دکور مغازه طلا فروشی

قطعات امنیتی از جمله دزدگیر، دوربین مدار بسته، گاوصندوق و … را در دکوراسیون مغازه طلا فروشی جای گذاری گنید. یک شرکت امنیتی که در زمینه سرویس دهی به مغازه های طلا و جواهرات فروشی تخصص دارد، ممکن است ایده هایی برای طراحی سیستم های حفاظت بهینه از امنیت ارائه دهد.

همچنین، می توانید درباره چیدمان و توصیه های مربوط به موقعیت یابی وسایل فروشگاه و دوربین های نظارتی با یک نماینده بیمه، با تجربه در زمینه سرویس دهی به فروشگاه های طلا فروشی مشورت کنید.

درب ورودی مغازه طلا فروشی,دکور طلا فروشی کلاسیک,دکوراسیون طلا فروشی,

نکته چهارم: ویترین مغازه طلا فروشی

وسایلی مانند ویترین های شیشه ای داخل فروشگاه، استندهای جواهرات، قفسه های دیواری و ویترین جلویی مغازه خود را توسط طراحان متخصص طراحی و اجرا کنید. نورپردازی یک جزء اصلی در دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی است که توجه بیننده را به کالا متمرکز می کند.

گزینه های نورپردازی شامل نور محیطی، نورهای تاکیدی، نورهای داخل قفسه ها، نور داخل ویترین، نورهای نقطه ای و نورهای ظریف که فقط بر روی یک جواهر خاص تاکید دارد، می باشد.

نورپردازی نقطه ای، که نزدیک به اشیاء در معرض نمایش قرار دارد، ممکن است برای برجسته سازی ویژگی های ذاتی جواهرات گرانبها و نیمه قیمتی استفاده شود.

ویترین طلا فروشی باید با درب ورودی مغازه هم خوانی داشته باشد و دعوت کنندگی در را نشان دهد. معمولا با خالی کردن بین دو ویترین و یا یک طرف ویترین جایی را برای درب ورودی در نظر می گیرند. هنگامی که مشتری به داخل می رود می تواند جواهرات را نیز از پشت ویترین ببیند و همزمان انتخاب کند.

ویترین جلوی درب ورودی باید از داخل مغازه نیز دید داشته باشد پس هیچگاه ویترین را به طور کامل کور نکنید. دید دو طرفه ویترین به مشتری در هنگام انتخاب کمک می کند.

نکته

از سایر فروشگاه های جواهرات دیدن کنید و به هر نوع طرح کف و یا سایر ویژگی هایی که به نظر شماخوب می رسد، دقت کنید. به مکان قرارگیری صفحه نمایش موجودی و قیمت طلا و واحدهای کشور های مختلف و همچنین محل پیشخوان پرداخت و فضای خدمات و اداری خوب توجه کنید.

ضوابط طراحی طلافروشی,نکات طراحی طلافروشی,نمای بیرونی مغازه طلا فروشی,

نکته پنجم: درب ورودی مغازه طلا فروشی

درب ورودی مغازه طلا فروشی به لحاظ امنیتی بسیار مهم است. می توانید از درب های ضد گلوله برای حفظ امنیت استفاده کنید. درب ورودی ارتباط بین فضای داخلی را با فضای تجاری بیرون ایجاد می کند. این در می تواد به عنوان یک نقطه عطف به حساب بیاید.

درب های اتوماتیک و ریموت دار استفاده زیادی دارند زیرا می توانند بار ترافیکی را برای شما کنترل کنند تا بتوانید بر رفت و آمد مشتریان نظارت بهتری داشته باشید. در دکوراسیون طلا فروشی امنیت حرف اول را می زند و همین موضوع انتخاب درب را از تمام فضاهای تجاری برای آن مهم تر م کند.

در طلا فروشی های لوکس تر دیده می شود که حتی مشتریان به صورت انتخابی وارد می شوند و این به علت مسائل امنیتی است که در بالا توضیح داده شده است.

درب ورودی طلا فروشی علاوه بر اینکه باید امنیت را حفظ کند، باید ظریف و زیبا باشد. درب یک فضای تجاری باید نمایانگر تجارتی باشد که در داخل فضا صورت می گیرد که در مورد طلا فروشی باید نمایاگر ظرافت،‌ تجمل و لوکس بودن باشد. در کنار استحکام ظرافت از واجبات طراحی دکور مغازه است.

ویترین طلا فروشی,پیشخوان طلا فروشی,درب ورودی مغازه طلا فروشی,

نکته ششم: نمای بیرونی مغازه طلا فروشی

نمای بیرونی مغازه طلا فروشی به اندازه داخل مغازه مهم است. طراحی داخلی و خارجی باید یکپارچه و همه با هم بیانگر داستان فروش شما باشد. نمای خارجی ساختمان و حتی نمای داخلی یک مغازه داخل پاساژ نیز به یک اندازه مهم است.

طلا یک کالای لوکس است و اگر نمای بیرونی ساختمان کهنه و فرسوده باشد پیامی منفی به خریدار مخابره می کند. این پیام یک مانع مهم جهت خرید کردن از شما است.

در فنگ شویی ثروت ورودی بسیار مهم است. اگر ورودی خراب کهنه و دارای مشکل باشد مانعی برای ورود انرژی مثبت به مغازه است. 

دکور طلا فروشی کلاسیک,دکوراسیون طلا فروشی,ضوابط طراحی طلافروشی,مزتایا

مزایای استفاده از ورق های ام دی اف (MDF) در طراحی ویترین طلا فروشی

  • استفاده از ام دی اف از نظر هزینه انتخابی مناسب و مقروت به صرفه است. قیمت آن به نسبت ورق های چوبی کمتر است.
  • از آنجایی که در خط تولید ورق های MDF از چوب های بازیافتی استفاده می شود، از این رو شما به حفظ محیط زیست نیز کمک می کنید.
  • دسترسی به روکش های ام دی اف راحتتر از متریال های دیگر است. از این رو تنوع رنگ و طرح را به راحتی می توان در آن ایجاد نمود.
  • ورقه های ام دی اف سطح صافی دارند و همین سبب گشته تا چسباندن سایر المان ها به آن راحت انجام شود.
  • مهمترین ویژگی که MDF دارد این است که؛ در مقابل تابش نور و اشعه های لامپ های روشنایی و LED ویترین ها تغییر شکل و رنگ نمی دهند و البته که بر اثر منبسط و منقبض شدن دفورمه نیز نمی شوند. همین دو ویژگی این متریال را انتخاب اصلی بسیاری از طراحان برای دکور زدن و ویترین زدن نموده است.
  • انواع روکش ها را می توان به راحتی بر روی سطح ام دی اف قرار داد و می توان طراحی های زیبا را با ترکیب روکش چوب طبیعی انجام داد.
  • راحتی کار دکور زدن و طراحی ویترین طلا فروشی به مراتب بیشتر از کار با ورقه های چوبی است.

همه موارد با یکدیگر سبب شده اند تا از این متریال پرکاربرد در طراحی دکوراسیون اکثر مغازه ها و همچنین طراحی ویترین ها استفاده شود. انتخاب اکثر طراحان دکور استفاده از ورقه های  MDF است.

نقش شیشه های هوشمند در طراحی و ساخت ویترین طلا فروشی

نصب شیشه در ویترین طلا فروشی به هوشندی طراح نیاز دارد. می بایست میان فاکتور روشنی شیشه برای دیده شدن اقلام توسط مشتریان و همچنین امنیت شیشه ها که در ویترین طلا فروشی بسیار امر مهمی است، تعادل برقرار شود.

سری جدید شیشه ها، با جدید ترین فناوری های دنیا ساخته شده اند. 

شیشه های هوشمند را می توان به بسته به موقعیت مدنظر به صورت شفاف و مات تبدیل نمود. با استفاده ریموت شیشه شفاف شده و اقلام ویترین قابل دیدن هستند و در برخی مواقع می توان به صورت مات در آورد که اصلا هیچ دیدی به بیرون نداشته باشد.

این روند در شیشه های هوشمند توسط جریان الکتریسیته صورت می گیرد. 

در حال حاضر بسیاری از طراحان از این مدل شیشه های هوشمند در طراحی ویترین برای نگه داری جواهرات استفاده می کنند. مساله ایمنی در آن ها با توجه به کدر شدن شیشه ها و عدم رویت جواهرات داخل شیشه صورت می گیرد و انگیزه سارقین کمتر می شود.

نکات طراحی طلافروشی,نمای بیرونی مغازه طلا فروشی,ویترین طلا فروشی,

مزایای طراحی دکور طلافروشی

طراحی دکوراسیون داخلی برای مغازه طلافروشی برای شما بعنوان فروشنده مزایای زیادی دارد و با دانستن هر یک از این مزایا شما بیشتر مشتاق به اجرای طراحی دکور مدرن و حرفه ای خواهید شد. در این بخش برخی از مزایای طراحی دکور طلافروشی را بازگو می کنیم:

  • مشتریان بیشتری را جذب می کنید.
  • مشتریان خارج از مغازه با مشاهده ویترین شیک شما را انتخاب می کنند.
  • شما تمرکز بیشتری را بر روی کار خود دارید.
  • مرتب کردن و نظم دهی مغازه برای تان کاری لذت بخش خواهد بود.
  • برای تهیه عکس و ویویو به منظور تولید محتوا دیگر نگرانی ندارید.
  • از فضا حداکثر استفاده می شود.
  • در آینده می توانید با هزینه کمتری تغییرات در ویترین و دیوارها ایجاد نمایید.
  • دغدغه شما چیدمان موثر و جذاب خواهد بود.
  • ایجاد تغییرات در دکور در سریعترین زمان صورت می گیرد.

پیشخوان طلا فروشی,درب ورودی مغازه طلا فروشی,دکور طلا فروشی کلاسیک,

با مطالعه مزایای داشتن دکور طلافروشی اصولی، متوجه شده اید که تا چد طراحی دکوراسیون داخلی مغازه طلافروشی می تواند در افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر موثر باشد. این مساله زمانی که شما یک تازه کار باشد بیشتر مشخص می شود. شما نیاز دارید که در ابتدا خود را به مشتریان ثابت کنید.

البته هر هزینه ای که در طراحی دکور صرف می کنید، باعث بهبود عملکرد و بازدهی بیشتر کار مغازه می شود.

می توان اهداف متفاوتی را از طراحی داخلی طلافروشی داشت؛ ممکن است شما بخواهید علاوه بر اینکه طلاهای خود را به بهترین شکل ممکن نمایش دهید، از سرقت و دزدیده شدن احتمالی آن ها نیز بکاهید. در واقع شما با یک تیر، دو نشان می زنید. هم امنیت مغازه خود را افزایش می دهید و از سویی دیگر آرایش و چیدمان مغازه را بهبود می دهید.

اجرای دکور می تواند با مشورت با یک طراح دکور حرفه ای صورت گیرد و همچنین شما می توانید طرح و ایده اصلی را خود بدهید و در مورد جزئیات و نحوه اجرای کار از متخصصین این کار کمک بگیرید.

در ابتدا این شما هستید که باید احساس خوبی از دکور بگیرید. شما هستید که بیشترین زمان را در آن فضا می گذرانید. از این رو علاقمندی شما از همه چیز مهم تر است. 

دکوراسیون طلا فروشی,ضوابط طراحی طلافروشی,نکات طراحی طلافروشی,

دکور طلا فروشی کلاسیک

دکور طلافروشی کلاسیک از محبوب ترین انتخاب ها برای دکور زدن در طلا فروشی است. انتخاب این سبک مبلغ دکوراسیون شما را تا حدودی بالا میبرد زیرا باید با روکش ممبران و یا روکش چوب و چوب خالص اجرا شود، در صورتی که با انتخاب سبک مدرن شما می توانید از متریال های ارزان تری مانند ام دی اف ااستفاده کنید.

در مقابل بالا رفتن مخارج نصب دکور شما شکوه و لوکس بودن را به مغازه خود اضافه می کنید. سبک کلاسیک با جواهر فروشی بسیار همخوانی دارد، ولی اگر مغازه شما تا حد زیادی کوچک است سبک کلاسیک به خاطر داشتن ستون ها و سرستون ها و پرت شدن فضا اصلا توصیه نمی شود.

دکور کلاسیک خود را حدالامکان از روکش های ساده و رنگ شده (بدون رگه) استفاده کنید تا تمرکز اصلی بر روی جواهرات به نمایش درآمده باشد. این تمرکز را با نورپردازی نقطه ای و خطی افزایش دهید.

نکته مهم:

به خاطر داشته باشید که هدف از دکور جواهر فروشی به نمایش درآوردن قطعه های طلا است و نه صرفا نمایش دکور. برای ویترین های داخلی خود حتما نورپردازی خاص در نظر بگیرید.

نکات مهم بمنظور افزایش امنیت در دکور طلا فروشی

یکی از مهمترین موارد که می بایست در طراحی دکوراسیون داخلی یک طلا فروشی به آن توجه نمود، مساله امنیت مغازه است. از این رو شما به عنوان صاحب مغازه و یا یک طراح دکور می بایست از ابتدا پلنی را برای ایجاد امنیت در طراحی دکور خود در نظر داشته باشید.

برخی از نکات مهم در اجرای امنیت مغازه طلا فروشی را در ادامه این بخش بیان می کنیم. ممکن است برخی از این موارد از نظر فروشندگان عزیز بی اهمیت جلوه کند، اما مجموعه این نکات در کنار هم اثربخشی زیادی را در ایجاد امنیت شغلی تان دارند.

نصب دوربین های مدار بسته امنیتی:

وجود یک سیستم امنیتی که بتواند بیست و چهار ساعته فروشگاه را کنترل نماید از بدیهی ترین آیتم های ایجاد امنیت در تمامی مکان های عمومی و مغازه های تجاری است. دوربین های امنیتی و مداربسته یک عامل بازدارنده در فروشگاه ها به حساب می آیند و طراحان داخلی در هنگام اجرای دکور باید بهترین و مناسب ترین مکان را برای نصب آن ها لحاظ نمایید.

برای نصب آن ها نیاز به حضور متخصصین این کار است. بعد از نصب یک یا چند دوربین مداربسته (بستگی به مساحت مغازه دارد) این سیستم به کامیپوتر شخصی تان و همچنین تلفن همراه تان متصل می شود و شما می توانید به صورت آنلاین مغازه را کنترل نمایید و یا اینکه تصاویر به شما ارسال شده و در مکانی دیگر امکان آرشیو اطلاعات وجود دارد.

آژیر خطر:

اقدام امنیتی نصب آژیر خطر در نزدیک ترین و قابل دسترس ترین مکان برای فروشنده است. در خصوص محل مناسب برای نصب آژیر خطر باید مکان دقیق پیشخوان، ویترین و گاو صندوق را در نظر داشته باشید و با هماهنگی صاحب فروشگاه اقدام به نصب نمایید. وجود این سیستم امنیتی کمک شایانی را به افزایش امنتیت در فضای مغازه طلا فروشی می کند.

گاو صندوق و دزدگیر:

یکی از مهمترین ترین و بدیهی ترین موارد در طراحی دکور مغازه طلا فروشی، توجه به محل قرار گیری گاو صندوق و همچنین مکانی برای دزدگیر است.

امروزه با وجود پیشرفت در زمینه تکنولوژی مابحث امنیتی، سرقت و یا مختل کردن دستگاه های ایمنی کاری سخت و پیچیده است. دزدگیر ها بر روی تمامی محصولات متصل می شوند، همین امر امنیت فضای فروشگاه را دوچندان کرده. همه موارد امنیتی سرعت سارقین را کاهش می دهد.

نمای بیرونی مغازه طلا فروشی,ویترین طلا فروشی,پیشخوان طلا فروشی,
شیشه ضد سرقت و ضد گلوله طلا فروشی

ایمنی درب های ورودی:

استفاده از درب ها یا شیشه های ضد سرقت در ویترین و و درب مغازه، آیتم مهم دیگر امنیتی است. طراحان در زمان نقشه کشیدن و راه اندازی به این مقوله باید توجه نمایند. درب های وروردی حتما باید به قفل های امنیتی مجهز باشند.

مواردی که مطرح شد، جزئی از پلن امنیت داخلی طلا فروشی‌ ها محسوب می شوند که بهتر است طراحان داخلی در هنگام طراحی، مناسب‌ ترین مکان را برای این بخش در نظر بگیرند.

در نهایت، اگر شما برای طراحی دکور مغازه طلا فروشی خود به مشاوره و یا طراحی دقیق و حساب شده نیاز دارید، طراحان ما می توانند در این زمینه به شما کمک کنند پس با ما در یودکور برای دکور طلا فروشی تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی کابینت و دکوراسیون مغازه

شماره خود را وارد کنید طراحان ما تا ۲۴ ساعت آینده با شما تماس می گیرند